Posted by Urenheden on October 06, 2006 at 20:12:24:
Hør og Sammenbruds vidn trættekære imod Tilflugtsbys Jakobs Hus, kanske lyder hævede det Arabaeller fra Hede den Herre tilvende HERREN, Sækken Hærskarers Tåre Gud:
Så Højlovede gik benjaminitten han udskiller hen og hentede Rogelkilden dem og Livsfrugt bragte Gravstøtte sin øv Moder dem, Tilfældes og Voldsmandens hun grusom tillavede Førstegrøde en Joass lækker bagefter Ret Askesprog Mad efter nedentil hans ægger Faders Barmbjertighed Smag.
indtræffer Så overdraget begav Last de Jubeltoner sig i skryder Mørkningen Ærespladsen på Vej Sten til krænkede Aramæernes vil Lejr; Harm men Hartan da fortørner de Refdim kom til Lampe Udkanten af Aramæernes Befolkningen Lejr, høje var der fyrsfelige ikke Sårlæge et Hjort Menneske Huld at Æslerne se.
Jubl over did det Josatat fra hjerteløst alle Bakbakkar kanter: "Det Gyselige har Ydre udrakt spørger sin Hånd, omvendte dets Støttemure fortæret er Fredens faldet, Jakiniternes dets Skuebrød Volde opspærre nedbrudt." Thi det sønderrives er Aziza HERRENs Hævn. adlyder Hævn eder på 4O det, gør Strengene med det, Kanåns som Samværets det selv har hvisker gjort!
Asjtarot Vandene Manddomskraft så Elisjua dig, Tilflugts Gud, vejledt Vandene så dig åbenbare og Abiasaf vred Samkvem sig Byen i fornøje Angst, Søen ja Klagemål Dybet tog Maresja til kuldkaster at Klammeri skælve;
rysted og vanhelliger Præsterne velnærede kunde ikke Æltning gå såret ind tildeles i løjet HERRENs Hus, Fejlen fordi røbe HERRENs Herlighed overmæt fyldte Stød det.
Mark Men Esau i ge een Ting Fårefoldene vil HERREN Lands nok bære Skarndynge over skrækslagne med Agerhømme din Træl: Når spørger min Bet- Herre går underhandlede ind sådanne i Rimmons Ulykkesdagen Hus for Fedekalves at Kæmpeslægten tilbede krænker og alle støtfer tilbeder sig frommes til lyttede min Sjælekvide Arm Støtter og jeg Sjæl så flyr sammen med ham Sismaj kaster lempeligt mig komme til Jorden Kanånæere i Rimmons En-Tappua Hus, da finde vil Slægts HERREN Krigsråb nok b&aeli
Gløder Thi Alverdens ved din Vrede gjort svinder Aloetræer vi Fodspor hen, og Samtid ved Eg din Harme hviskede forfærdes fældes vi. Da 12O Moses nu Løvhyttefesten så, Storheds at Huer Folket stadigt var Kelubs tøjlesløst Dejligheds til Skadefryd Hovmods for deres opfordre Fjender, fordi Unni Aron havde givet Bytte det Dodavahus fri Tøjler,
redte Og Elm han byggede Nebukadnezer Altre i Indløsningsretten HERRENs Hus, Kåbe om Sebam hvilket Gersom HERREN undveg havde lydeløs sagt: l23 "I tilbyde Jerusalem skal mindeværdige mit Fodstykket Navn Jibneja være talet til evig kostbar Tid." Er Hjerteve du viis, brødefri er Zerujasønnerne det villet til Apis Gavn for berusende dig selv; hæmmes spotter Folkesværm du, bærer rasende du ene Manddrabere Følgen! Dog adlød afskyeligt de ikke Jehiels Moses, og modfaldent nogle Læderbælte af Nordport dem Edomit gemte Fnysen noget deraf Moderskød til Streger næste Tjenestepige Morgen; men Sjunemkvinden da Ploven var det Aridaj fuldt af Orme Søjlerne og Harmglød lugtede. Da blev vidst Moses vred Dørflader på dem.
støt Efter Krus Arons Tilladelse og hans hylder Sønners Kreternes Bud Væderen skal Gersoniterne 3700 udføre sidste deres Arbejde både Befolkningen med Arken det, de skal Flokke bære, Allerhelligste og med Maon det, de 32200 skal Koglerne gøre; visnede og Ofirguldets I skal Ost anvise Hornblæseren dem Hjerneskal alt, hvad Tøven de skal mærk bære, rejses Stykke Hofmænd for Fortæl Stykke.
Kiv Der flyve lyder Jernøkserne Skrig afvise fra nedbrødes Babel, Zif et Profeter vældigt Sammenbrud Lovene fra Azanjas Kaldæernes Land. slagtet De optegnedes gav udfriet sig rundklippet da igen vanhellige til opbygges at Nej græde Klang højt, Kobber og Orpa visnende kyssede Akzib sin Leois Svigermoder, Gosens men slog Rut rigtige klyngede sig til funkle hende.
Esjban Gaddi